logo Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego

Członkostwo

Serdecznie zapraszamy do współpracy i członkostwa w Stowarzyszeniu E-learningu Akademickiego. Realizacja statutowych celów Stowarzyszenia wymaga zaangażowania w prace całego środowiska akademickiego a w szczególności tych osób, którym bliski jest rozwój e-edukacji oraz idei społeczeństwa informacyjnego. Zachęcamy do nadsyłania deklaracji członkowskich.

Członkiem zwyczajnym SEA może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, akceptująca statutowe cele Stowarzyszenia.

Uchwałą Zarządu Stowarzyszenia roczna składka członkowska została określona na 100 zł. Decyzja Zarządu została zatwierdzone przez Walne Zebranie Członków. Numer konta bankowego, na które należy wpłacać składki roczne można znaleźć w zakładce kontakt.

Uwaga! Powyższy wzór deklaracji dotyczy członkostwa indywidualnego. Instytucje zainteresowane pracami Stowarzyszenia i statusem członka wspierającego prosimy o kontakt z biurem SEA.

Członkowie Stowarzyszenia

  1. Janina Badocha
  2. Wojciech Bizon
    Wojciech Bizon

    Wojciech BizonDr Wojciech Bizon bierze udział w projektowaniu i wdrażaniu szkoleń wykorzystujących ICT na płaszczyźnie zarówno akademickiej, jak i biznesowej oraz prowadzi szkolenia z zakresu budowania kontentów e-learningowych. Jest adiunktem w Katedrze Makroekonomii Uniwersytetu Gdańskiego i członkiem Rady ds. Nauczania na Odległość UG. Obronił rozprawę doktorską z zakresu gospodarki wiedzy, nowych technologii oraz znaczenia transferu wiedzy w procesie formowania się kapitału ludzkiego i społecznego.

  3. Małgorzata Pamuła-Behrens
    Zamknij Małgorzata Pamuła-Behrens

    Małgorzata Pamuła-Behrens Romanistka, adiunkt w Instytucie Neofilologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, specjalistka w zakresie dydaktyki języków obcych. Publikacje z zakresu nauczania języków obcych, autonomii i oceniania kształtującego (portfolio), wdrażania koncepcji inteligencji wielorakich do edukacji. Zainteresowania badawcze: autonomia, nauczanie zdalne, uczenie się języków przez dorosłych, dydaktyka języków obcych.

  4. Halina Bojkowska
  5. Piotr Bołtuć
    Piotr Bołtuć

    Piotr BołtućAssociate Professor filozofii w University of Illinois, UIS; naucza online od 1999; opracował i kierował pełnym programem studiów z filozofii. Od 2004 także profesor SGH w CREN; od 2005 prowadzi w SGH angielskojęzyczne kursy online. Przeprowadził 35 grup online; rozwinął 9 kursów online z filozofii, politologii i pokrewnych dyscyplin. Członek Rady Programowej e-mentora, recenzent 'Technology and Society', edytor 'APA Newsletter on Philosophy and Computers'. Stypendia w Oksfordzie, Princeton; dwa doktoraty. Obecnie pracuje nad książką dot. Filozofii Nauczania Online.

  6. Wiesław Bracha
    Wiesław Bracha

    Wiesław BrachaJest pracownikiem naukowo-technicznym w Zakładzie Ekonomii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. E-learning oparty na platformie Moodle uruchomił w Zakładzie Ekonomii Stosowanej oraz Instytucie Ekonomii i Zarządzania UJ w 2003 r., przede wszystkim do wspomagania nauczania na studiach podyplomowych oraz niestacjonarnych.

  7. Joanna Buczyńska
  8. Joanna Brol-Chętnicka
  9. Adam Chmielewski
    Adam Chmielewski

    Adam ChmielewskiCzłonek założyciel SEA. Jestem kierownikiem projektów e-learning - członkiem PMI (PMP), SPMP. Od 2001 roku pracuję jak wykładowca w UCZNiKO na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Pierwsze kroki w e-learningu stawiałem w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym kierując tworzeniem szkoleń zdalnych. W centrum moich zainteresowań jest efektywność ekonomiczna i organizacyjna systemów e-learning zarówno w środowisku akademickim jak i biznesowym.

  10. Agnieszka Cieszyńska
  11. Jerzy Cieślik
    Jerzy Cieślik

    Jerzy CieślikAbsolwent a w latach 1971-1990 pracownik naukowo-dydaktyczny SGPiS (SGH). W okresie 1990-2003 Członek Zarządu, a w latach 1996-2000 Prezes Zarządu Ernst & Young w Polsce. Od 2004 r. profesor Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Aktualne zainteresowania dydaktyczne i badawcze dotyczą ambitnych form przedsiębiorczości (przedsiębiorczość dynamiczna, innowacyjna, międzynarodowa). Twórca wortalu "Przedsiębiorczość dla ambitnych" dla studentów szkół wyższych.

  12. Mirosław Czapka
  13. Renata Czaplikowska
    Zamknij Renata Czaplikowska

    Renata CzaplikowskaDoktor nauk humanistycznych, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego, od roku 2014 adiunkt w Instytucie Neofilologii Uniwersytetu Pedagogicznego im KEN w Krakowie. W latach 2002-2013 jako edukator metodyki języka niemieckiego i multiplikator współpracowała z ORE w Warszawie oraz Instytutem Goethego w Krakowie prowadząc szkolenia dla nauczycieli w ramach programów Delfort i Netco@ch. Od roku 2004 jako tutor prowadzi kursy Deutsch Lehren Lernen w trybie zdalnego nauczania. Współautorka książek Grundlagen der Fremdsprachendidaktik oraz Methodik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Lehr- und Übungsbuch.

  14. Jakub Czarkowski
  15. Karolina Czerwiec
  16. Marcin Czyżuk
  17. Agnieszka Dąbrowska
    Zamknij Agnieszka Dąbrowska

    Agnieszka DąbrowskaAbsolwentka Filologii Angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, od początku swojej drogi zawodowej zainteresowana wykorzystaniem nowych technologii w nauczaniu języków obcych. Od ponad 20 lat lektorka j. angielskiego dla środowiska biznesowego, od 15 lat również na uczelniach wyższych w Warszawie (WSFiZ, WSP ZNP). Przez ostatnie 7 lat tworzy i prowadzi zajęcia z j. angielskiego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w formie e-learning i blended learning na platformie Moodle z wykorzystaniem stron internetowych i portali (Quizlet, GoogleDocs i wielu innych). W obszarach jej zawodowych zainteresowań pozostaje niezmiennie CALL (Computer Assisted Language Learning) i wszelkie jego aspekty, szczególnie wspieranie autonomii ucznia w procesie uczenia się oraz neurodydaktyka.

  18. Joanna Dąbrowska
    Zamknij Joanna Dąbrowska

    Joanna Dąbrowska Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Kieruje Canadian College of Online Training, Toronto (Kanada). W CCOT zajmuje się administracją platformy oraz profesjonalnym rozwojem kadry dydaktycznej w zakresie projektowania, moderowania e-kursów, obsługi LMS oraz wykorzystania technologii w kształceniu na odległość. Wdraża również rozwiązania e-learningowe oraz wspiera klientów w projektowaniu kursów online oraz badaniu ich jakości. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół e-learningu oraz zagadnień związanych z kryminologią oraz resocjalizacją w Polsce, Kanadzie i USA. Członek kanadyjskich stowarzyszeń takich jak: Canadian Criminal Justice Association, Canadian Network for Innovation in Education.

  19. Marcin Dąbrowski
    Marcin Dąbrowski

    Marcin DąbrowskiPrezes Zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Kieruje Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, jak również jest dyrektorem zarządzającym Fundacji Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. W swojej pracy zajmuje się problematyką kształcenia w szkołach wyższych, w tym przede wszystkim e-edukacji. W opracowaniach i prowadzonych badaniach koncentruje się na zagadnieniach związanych z modelem uczelni wyższej.

  20. Agnieszka Dejnaka
  21. Patrycja Grudzień-Dubiel
  22. Anna Dubowska
  23. Remigiusz Dudek
  24. Aldona Dutkiewicz
  25. Wojciech Dymowski
    Wojciech Dymowski

    Wojciech DymowskiAbsolwent i były doktorant AE Poznań. Ekspert i kierownik projektów w działalności doradczej. Specjalizacja zawodowa: projekty z zakresu technologii Społeczeństwa Informacyjnego - zwłaszcza telepracy i e-learningu (integracja systemów CMS i LMS). Członek Zarządu PMI Polska - Oddział Poznań oraz członek założyciel Stowarzyszenia Rozwoju Regionalnego i Przedsiębiorczości. Współtwórca projektu edukacyjnego propagującego wiedzę z zakresu zarządzania projektami - myMBA. Współautor publikacji naukowych z zakresu modelowania procesów biznesowych oraz technologii komunikacji elektronicznej.

  26. Dorota Dżega
    Dorota Dżega

    Dorota DżegaDorota Dżega - doktor nauk technicznych w dyscyplinie informatyka, prodziekan ds. e-learningu w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie. Stopień doktora uzyskany na Wydziale Informatyki Politechniki Szczecińskiej (obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny). W swoim dorobku naukowym posiada publikacje z zakresu zarządzania projektami, analizy danych i technologii webowych. Posiada doświadczenie w realizacji projektów badawczych finansowanych ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Od 2007 roku kieruje Centrum e-Learningu Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie.

  27. Ryszard R. Gajewski
    Ryszard R. Gajewski

    Ryszard R. GajewskiKierownik Zespołu Technologii Informacyjnych na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Od kilkunastu lat praktykuje i rozwija e-learning na swojej uczelni. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji, które dotyczą przede wszystkim efektywnego wykorzystania systemów zarządzających materiałami edukacyjnymi i e-kursami oraz tworzenia transmisji strumieniowych materiałów edukacyjnych w postaci multimedialnej. Obecnie koncentruje swoje zainteresowania na zastosowaniach oprogramowania społecznościowego, znacznikowania i folksonomii w edukacji. Członek-założyciel Stowarzyszenia e-Learningu Akademickiego.

  28. Mirosława Kołowska-Gawiejnowicz
  29. Magdalena Gaworska
    Magdalena Gaworska

    Magdalena GaworskaZ wykształcenia psycholog, od 2011 r. Młodszy Specjalista ds. E-learningu Grupy Kapitałowej COMPLEX. Samodzielnie opiekuje się całością procesu kształcenia na platformie LMS dla grupy ponad 500 pracowników (projektowanie i tworzenie kursów, opieka nad uczestnikami, administracyjna obsługa platformy szkoleniowej, zarządzanie szkoleniami). Doświadczenia e-learningowe zdobywała również w Multimedia Polska S.A. W obszarze jej szczególnych zainteresowań leży projektowanie szkoleń e-learningowych oraz blended-learningowych, motywacja uczestników szkoleń oraz rozwój e-learningu w polskich przedsiębiorstwach.

  30. Anna Wojnarowicz-Głębocka
    Anna Wojnarowicz-Głębocka

    Anna Wojnarowicz-GłębockaAbsolwentka Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, wykładowczyni akademicka, dydaktyk medialny, scenarzystka e-szkoleń. Autorka merytoryki interaktywnych serwisów szkoleniowych. Specjalizuje się w tematyce związków i zależności pomiędzy nauczaniem a preferencjami edukacyjnymi osób szkolonych. Jej szczególne zainteresowania dotyczą neurodydaktyki w odniesieniu do e-edukacji. Bierze czynny udział w procesach związanych z wdrożeniami branżowych systemów TIK, np. TMM oraz serwisów Moodle.

  31. Rafał Głębocki
    Rafał Głębocki

    Rafał GłębockiAbsolwent Filologii Angielskiej i Studiów Executive MBA na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Resume obejmuje funkcję projektanta środowisk uczenia się, osoby odpowiedzialnej za prace analityczne i wdrażanie systemów online, autora opracowań metodycznych oraz Project Managera - kierownictwo projektów ICT na zlecenie przedsięwzięć szkoleniowych. Potencjał działania: Big Data w edukacji. Doktorant – zakres: środowiska uczenia się w epoce cyfrowej.

  32. Jan Goliński
    Jan Goliński

    Jan GolińskiCzłonek Rady Programowej SEA. Kierownik Katedry Informatyki Gospodarczej SGH oraz Przewodniczący Rady Programowej CREN SGH. Autor publikacji z zakresu technologii informacyjnych oraz strategii informatyzacji dla przedsiębiorstw sektora bankowego i publicznego.

  33. Anna Grabowska
    Anna Grabowska

    Anna GrabowskaCzłonek założyciel SEA, członek IFIP, EDEN. Zatrudniona na stanowisku adiunkta na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Pełni funkcję kierownika ACSA PG. W latach 1997-2004 kierownik Centrum Edukacji Niestacjonarnej Politechniki Gdańskiej. Główne zainteresowania to zarządzanie projektami z dziedziny kształcenia na odległość, projektowanie, wdrażanie oraz ewaluacja systemów LMS. Aktualna tematyka realizowanych projektów dotyczy modeli kształcenia ustawicznego ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw.

  34. Anna Ludmiła Grygoruk
    Anna Ludmiła Grygoruk

    Anna Ludmiła GrygorukPedagog, kulturoznawca, terapeuta, socjoterapeuta, metodyk nauczania zdalnego. Specjalista ds. HR, specjalista w zakresie Blended Learningu, e-learningu i m-learningu, doświadczony trener, szkoleniowiec, wykładowca akademicki i doktorantka na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku, Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, Instytutu Badań Edukacyjnych oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1999 roku związana z kształceniem akademickim, a od 2009 roku z kształceniem zdalnym na poziomie akademickim (studia I, II’ oraz podyplomowe). Dwukrotnie wyróżniona dyplomem Rektora AHE w Łodzi za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej(2013 i 2016 rok). Certyfikowana w zakresie stosowania metody projektu podmiotowego na poziomie szkoły wyższej, e-nauczyciel i e-metodyk certyfikowany przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego, finalistka ogólnopolskiego konkursu TOP HR MANAGER 2015. Pasjonatka nowych technologii w procesie edukacyjnym oraz aktywnych metod nauczania, specjalista w zakresie pracy z uczniem ze SPE.

  35. Sławomir Gurdała
    Sławomir Gurdała

    Sławomir GurdałaPracownik Międzywydziałowego Zakładu Nowych Mediów i Nauczania na Odległość UŁ. Administrator systemów do zdalnego nauczania w UŁ (WebCT, Oracle iLearning, Blackboard). Współtwórca i organizator szkoleń internetowych (w tym Global Mini MBA realizowanego od 2000 r) w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania przy UŁ oraz Centrum Innowacji UŁ. Zainteresowania zawodowe: metodyka prowadzenia zajęć e-learningowych, przygotowanie zawartości kursów elektronicznych, prowadzenie zajęć z zakresu ICT (także w trybie zdalnym), udział w projektowaniu i rozbudowie LMS w UŁ.

  36. Joanna Hajdorowicz
    Zamknij Joanna Hajdorowicz

    Joanna Hajdorowicz Absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, od 2008 r. asystent w Katedrze Pedagogiki Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych, odpowiedzialna za metodyczne wsparcie nauczycieli akademickich w zakresie realizowania kursów online. Na Uczelni współtworzyła budowę strategii kształcenia zdalnego, koordynator zespołu ds. studiów wspomaganych kształceniem na odległość. Zainteresowania naukowe związane z nieco odmiennym obszarem a mianowicie z profilaktyką pozytywną, zasobami osobistymi, wykluczeniem społecznym.

  37. Colin Hales
  38. Agnieszka Heba
    Zamknij Agnieszka Heba

    Agnieszka Heba Wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach, w której pełni funkcję administratora Platformy Zdalnego Nauczania. Trenerka szkoleń z zakresu pakietu Microsoft Office, elearningu i ICT. Uczestnik międzynarodowych konferencji z referatami z zakresu e-learningu w Republice Czeskiej w Brnie (Distance Learning, Simulation and Communication), Rožnove (Information and Communication Technology in Education) oraz Cieszynie (Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning) i Warszawie (Uniwersytet Wirtualny: VU'2011). Autorka licznych publikacji w języku polskim i angielskim. Zrealizowała pracę doktorską w języku czeskim na temat: Rozvoj matematických kompetencí s využitím e-learningu na Wydziale Pedagogiki Ostravskiego Uniwersytetu w Ostravie na kierunku: Informační a komunikačni technologie ve vzdělávání. Za swoje dokonania dydaktyczne otrzymywała nagrody m.in. Prezydenta Miasta Katowic Piotra Uszoka.

  39. Marcin Hoffman
  40. Rafał Ilnicki
  41. Michał Januszewski
    Zamknij Michał Januszewski

    Michał Januszewski Przygotowuje pracę doktorską z zakresu pedagogiki religii, ukończył teologię, studia doktoranckie w zakresie pedagogiki i nauk o polityce oraz studia podyplomowe w zakresie kierowania projektami badawczymi. Od 2009 roku zajmuje się wdrażaniem metod i technik kształcenia na odległość do dydaktyki instytucji edukacyjnych oraz uczelni. Obecnie koordynuje proces wdrożenia e-learningu w Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu.

  42. Joanna Jasińska
    Zamknij Joanna Jasińska

    Absolwentka Akademii Medycznej w Poznaniu. Tytuł doktora uzyskała na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła studia MBA, a także studia podyplomowe z zakresu zarządzania i finansów w ochronie zdrowia oraz studia menedżerskie. Specjalista w zakresie zdrowia publicznego i medycyny społecznej. Jest absolwentką studiów podyplomowych zarządzania projektami Unii Europejskiej. Dziekan Wydziału Ochrony Zdrowia Uczelni Wyższej. Swoje doświadczenia e-learningowe zbiera poprzez prowadzone e-zajęcia, jak również współtworząc koncepcję e-nauczania wdrażaną na uczelni.

  43. Andrzej Jaszczuk
    Andrzej Jaszczuk

    Andrzej JaszczukJeden z członków założycieli Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Naczelnik Wydziału Komunikacji Internetowej w NBP. Jest jednym z twórców Portalu Edukacji Ekonomicznej NBP, kieruje zespołem odpowiedzialnym za rozwój portalu, a także za oficjalny serwis internetowy NBP oraz serwis intranetowy Banku. Interesuje się wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji i kształceniu zawodowym.

  44. Dorota Jelonek
    Zamknij Dorota Jelonek

    Dorota JelonekOd 2011 roku doktor habilitowany w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, profesor PCz. Od 2013 roku promuje idee e-learningu jako Przewodnicząca Zespołu ds. e-learningu w Politechnice Częstochowskiej. Koordynuje organizację oraz program kursów dla pracowników dydaktycznych PCz, którzy chcą prowadzić swoje zajęcia w trybie e-learningowym. Jej zainteresowania w obszarze e-learningu koncentrują się na metodach i sposobach efektywnego wdrażania e-learningu na uczelni.

  45. Ryszard Kalamarz
  46. Joanna John
  47. Maciej Kaźmierczyk
  48. Barbara Kołodziejczak
    Zamknij Barbara Kołodziejczak

    Barbara Kołodziejczak Adiunkt w Katedrze Informatyki i Statystyki Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół narzędzi i metod tworzenia treści dydaktycznych do publikowania w zasobach portali edukacyjnych, a także wokół standardów budowy kursów e-learningowych oraz organizacji procesu kształcenia na odległość w szkolnictwie wyższym.

  49. Sebastian Komorowski
    Zamknij Sebastian Komorowski

    Sebastian KomorowskiOdpowiedzialny za wdrożenie i administracje platformy e-learningowej Moodle (Instytut Filologii Angielskiej UAM, Europejskie Towarzystwo Ekorozwoju oraz inne). Specjalista z zakresu platform e-learningowych opartych na licencji Open Source / ich integracji z innymi web-aplikacjami (modyfikacje, wdrożenia itp.). Obronił prace magisterską na temat możliwości wykorzystania platformy e-learningowej Moodle w nauczaniu fizyki energetyki wiatrowej (kierunek Fizyka z Informatyką, Wydział Fizyki UAM).

  50. Andrzej Kononowicz
    Zamknij Andrzej Kononowicz

    Andrzej KononowiczAbsolwent informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Uniwersytetu Technicznego w Clausthal (Niemcy). Od 2005 roku pracownik naukowo-dydaktyczny w Zakładzie Bioinformatyki i Telemedycyny Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum. Odpowiedzialny za wdrożenie platformy Blackboard w macierzystym zakładzie. Prowadzi zajęcia z technologii e-nauczania dla studentów medycyny i informatyki. Uczestniczy w międzynarodowych projektach e-learningowych. Współpracuje z Centrum Zdalnego Nauczania UJ.

  51. Urszula Kontny
  52. Zbigniew Kopański
  53. Tomasz Kopczewski
  54. Agnieszka Kościńska
  55. Waldemar Krawiec
    Zamknij Waldemar Krawiec

    Waldemar KrawiecZ wykształcenia polonista (15 lat pracy w młodzieżą). Obecnie pracownik OSI CompuTrain - specjalista ds. metodyki kształcenia w systemie blended learning (zawodowa realizacja wieloletniego hobby). Współpracuje z autorami treści szkoleń, a także ich adaptacją do e-learningu. Przygotowując szkolenia korzysta z metodologii MES i koncepcji map i bilansu kompetencji. Przygotowuje szkolenia dla nauczycieli w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie i w CKE w Warszawie.

  56. Tomasz Królikowski
    Zamknij Tomasz Królikowski

    Tomasz KrólikowskiAbsolwent Politechniki Szczecińskiej z 1996 roku. Od 1997 roku zatrudniony na Wydziale Mechanicznym Politechniki Koszalińskiej, od 2012 roku doktor habilitowany w dziedzinie nauk technicznych, profesor PK. Od 2003 roku promuje idee e-learningu jako pełnomocnik Rektora ds. Kształcenia zdalnego. Brał udział w kilku projektach bezpośrednio związanych z kształceniem zdalnym. Naukowo zajmuje się numeryczną analizą procesów w budowie i eksploatacji maszyn, oraz kształceniem zdalnym. Na początku e-learning traktował jako hobby, które przerodziło się w coś więcej, trudno powiedzieć czy naukę, pasję, determinację...

  57. Monika Kucharczyk
    Zamknij Monika Kucharczyk

    Monika KucharczykAbsolwentka Informacji Naukowej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, od 1999 r. do 2008 r. kierowała Rektoratem Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, a od 2004 r. do 2008 r. pełniła funkcję Pełnomocnika Rektora ds. e-learning w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu. Do jej obowiązków należało m.in. pozyskiwanie i rozpowszechnianie wiedzy z dziedziny e-learningu w WSB, organizacja i prowadzenie szkoleń-warsztatów dla dydaktyków, koordynacja procesu wdrażania rozwiązań e-learningowych oraz prac nad projektami e-learning w WSB. W latach 2009-2010 współpracowała z Biurem Karier Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Działem Studiów Podyplomowych Poznańskiego Kampusu Akademickiego: Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych w Poznaniu i Dziennikarstwa i Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydz. Zamiejscowy w Poznaniu. Obecnie jest pracownikiem Działu Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni.

  58. Zygmunt Kucharczyk
  59. Jacek Kulasa
    Zamknij Jacek Kulasa

    Jacek KulasaJest asystentem w Wydziale Zamiejscowym w Tarnobrzegu Wyższej Szkoły Handlowej im. B. Markowskiego w Kielcach. Absolwent Wydziału Fizyki Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie, i studiów podyplomowych z informatyki na tejże uczelni. Od 1996 pracuje również jako nauczyciel konsultant w Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Oddział w Tarnobrzegu. Organizuje i prowadzi szkolenia informatyczne dla nauczycieli i oświatowej kadry kierowniczej. Administrator platformy e-learningowej Moodle w PCENw Tarnobrzegu. Zajmuje się problematyką wykorzystania e-learningu w kształceniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli.

  60. Dorota Kwiatkowska
    Zamknij Dorota Kwiatkowska

    Dorota KwiatkowskaDr nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie (projekt Entuzjaści Edukacji), adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. W tejże uczelni pełni funkcję pełnomocnika rektora ds. kształcenia na odległość oraz kieruje pracami uczelnianego zespołu ds. rozwoju dydaktyki. Od 2002 r. e-nauczyciel, metodyk zdalnego nauczania i autorka kursów zdalnych (m.in. w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym). Uczestniczyła w licznych projektach związanych z kształceniem na odległość. Z SEA związana od 2009 r. Zainteresowania w obszarze e-learningu: projektowanie i prowadzenie zajęć oraz motywacja i uwaga w procesie uczenia się. W zakresie praktyki psychologicznej – psychoterapia w nurcie zorientowanym na proces.

  61. Wioletta Kwiatkowska
    Zamknij Wioletta Kwiatkowska

    Wioletta KwiatkowskaDr Wioletta Kwiatkowska jest autorką książki Wykład w kształceniu na odległość oraz redaktorem i współredaktorem kilku monografii. Zainteresowania naukowe, badawcze i dydaktyczne skupia na problematyce dotyczącej dydaktyki kształcenia na odległość, w szczególności indywidualnych predyspozycji i potrzeb uczących się oraz możliwości odpowiedniego dostosowania nauczania w przestrzeni Internetu. Rozważania na te tematy zawarła w licznych artykułach opublikowanych w pismach naukowych. Uczestniczyła w kilku międzynarodowych projektach badawczych dotyczących zastosowań nowoczesnych technologii informacyjnych w edukacji.

  62. Danuta Lachowiecka
  63. Bogusław Lasocki
    Zamknij Bogusław Lasocki

    Bogusław Lasocki Radca Prezesa ds. edukacji statystycznej w Głównym Urzędzie Statystycznym. Twórca koncepcji i współrealizator Portalu Edukacyjnego Statystyki Publicznej www.edustat.com.pl oraz systemu e-learning eksploatowanego w GUS. Duże doświadczenie dydaktyczne zdobyte podczas pracy na wyższych uczelniach. Absolwent Wydziału Ekonomii UW. Zainteresowania interdyscyplinarne z obszarów m.in. nauk ścisłych, statystyki, ekonomii w tym ekonofizyka, wykorzystania informacji. Obecne zadania to m.in. opracowanie całościowego systemu edukacji statystycznej statystyki publicznej oraz przygotowanie i realizacja specjalistycznych kursów e-learning.

  64. Iwona Leszczyńska
  65. Piotr Leszczyński
    Zamknij Piotr Leszczyński

    Piotr Leszczyński Doktor nauk o zdrowiu, ratownik medyczny, pedagog. Wykładowca Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach na Wydziale Przyrodniczym w Zakładzie Ratownictwa Medycznego oraz Collegium Masoviense WSNoZ w Żyrardowie. Czynnie pracuje w Systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne. Współtwórca Centrum Edukacji Zdrowotnej przy Grupie Ratownictwa Medycznego K1, realizującej kształcenie e-learningowe w zakresie pierwszej pomocy i ratownictwa medycznego. Badacz i autor publikacji dotyczących efektywności nowoczesnych technik nauczania na odległość w edukacji medycznej.

  66. Wojciech Lewandowski
    Zamknij Wojciech Lewandowski

    Wojciech Lewandowski Doktor nauk technicznych, inżynier. Od 1994 roku prowadzi badania z zakresu wykorzystania platform synchronicznych i asynchronicznych do wspomagania procesu dydaktycznego. W latach 1995 - 2006 adiunkt Zakładu Technologii Kształcenia w Instytucie Pedagogiki UMK w Toruniu. Wieloletni nauczyciel akademicki uczelni niepubliczych na kierunkach: informatyka, administacja, zarządzanie, bezpieczeństwo wewnętrzne, pedagogika. Od lipca 2012 roku do września 2014 roku pełnił obowiązki Pełnomocnika Rektora ds. Nowoczesnych Technologii w Dydaktyce w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu. Twórca Centrum Nowoczesnych Technologii w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i w okresie od października 2014 do września 2016 roku dyrektor tej jednostki. Obecnie zatrudniony na stanowisku adiunkta na Wydziale Zarządzania WSB w Toruniu.

  67. Ewa Lubina
    Zamknij Ewa Lubina

    Ewa LubinaCzłonek założyciel SEA. Jest adiunktem w Katedrze Pedagogiki Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej. Zajmuje się problematyką wykorzystania e-learningu w kształceniu i doskonaleniu zawodowym dorosłych. Szczególną uwagę skupia na psychologicznych i pedagogicznych aspektach kształcenia zdalnego. Zajmuje się przygotowaniem kadry dydaktycznej do realizacji form pracy zdalnej. Ma w swoim dorobku doświadczenia w zakresie wdrażania e-learningu do procesu kształcenia oraz liczne publikacje związane z metodyką kształcenia na odległość.

  68. Olga Łodyga
    Zamknij Olga Łodyga

    Olga ŁodygaAbsolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik naukowo-dydaktyczny Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie. Obecnie Kierownik Zespołu Szkoleń Elektronicznych projektu EdukON on-line w Fundacji Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo w Warszawie. Współpracownik Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie oraz Policealnej Szkoły E-Biznesu im. A. Smitha w Warszawie. Główny obszar zainteresowań to znaczenie e-learningu w kształceniu zawodowym.

  69. Paulina Łuczeńczyk
    Zamknij Paulina Łuczeńczyk

    Paulina ŁuczeńczykAbsolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2005 r. związana z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi jako metodyk zdalnego nauczania, specjalista ds. szkoleń, a obecnie koordynator ds. jakości kształcenia zdalnego. Odpowiedzialna za szkolenia z zakresu obsługi platformy Moodle i metodyki zdalnego nauczania oraz za nadzorowanie i ocenę przebiegu procesu dydaktycznego na platformie. Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół zagadnień zwišzanych z e-nauczaniem, komunikatywizmem, prawami autorskimi w edukacji oraz otwartymi zasobami edukacyjnymi.

  70. Sylvia Maciaszczyk
    Zamknij Sylvia Maciaszczyk

    Sylvia MaciaszczykPełnomocnik Dziekana Wydziału Filologicznego ds.e-learningu SWPS w Warszawie. Zajmuje się wdrażaniem systemu zapewnienia jakości w kursach e-learningowych. Prowadzi zajęcia e-learningowe dla studentów i nauczycieli języka angielskiego. Autorka projektu Students2Students. W latach 2005-2007 kierowała Centrum Językowym SWPS, gdzie, wraz z Przemysławem Stenclem, koordynowała wdrożenie kursów hybrydowych z języka angielskiego. Jej zainteresowania obejmują efektywne wdrażanie e-learningu na uczelni wyższej oraz projektowanie kursów do nauki języka angielskiego online.

  71. Jolanta Maciejewska
  72. Paweł Madej
  73. Mirosława Majdan
    Zamknij Mirosława Majdan

    Mirosława MajdanAnglistka, starszy wykładowca Studium Języków Obcych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Prowadzę kursy typu General English oraz English for Academic Purposes z wykorzystaniem platformy edukacyjnej Moodle. Odkrywając z entuzjazmem możliwości, jakie daje e-learning w mojej dziedzinie, chcę uczyć się wykorzystywać je jak najlepiej. Oprócz nauczania drugą moją pasją jest biblistyka.

  74. Krystyna Malińska
    Zamknij Krystyna Malińska

    Krystyna MalińskaDr nauk technicznych (inżynieria środowiska). Absolwentka Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie (technologia żywności) oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (anglistyka). Pracuje jako adiunkt w Instytucie Inżynierii |rodowiska Politechniki Częstochowskiej. Zajmuje się tematyką związaną z inżynierią i ochroną środowiska - a w szczególności problemami ochrony środowiska w zakładach przetwórstwa rolno-spożywczego, zrównoważoną gospodarką bioodpadami oraz ekoinnowacjami i technologiami środowiskowymi.
    Interesuje się wykorzystaniem nowoczesnych technologii na potrzeby kształcenia studentów kierunków technicznych (ochrona środowiska, inżynieria środowiska, biotechnologia).

  75. Izabela Maleńczyk
    Zamknij

    Izabela MaleńczykAktywny trener i wykładowca, pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej oraz specjalista ds. komunikacji i promocji Ośrodka Kształcenia na Odległość OKNO PW. Zainteresowania naukowo-badawcze oscylują wokół szeroko pojętej tematyki kształcenia na odległość, wykorzystania Internetu w dydaktyce i działalności przedsiębiorstw, a także teorii kształcenia i komunikacji.

  76. Marek Małolepszy
  77. Barbara Małuszyńska
  78. Przemysław Lis Markiewicz
  79. Aneta Karina Lis Markiewicz
  80. Joanna Markowska
    Zamknij Joanna Markowska

    Joanna MarkowskaAdiunkt, hydrolog w Instytucie Inżynierii Środowiska (IIŚ) Wydziału Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji (WIKŚiG) Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (UPWr). W latach 2005 -2008 Pełnomocnik Rektora ds. kształcenia na odległość. Współtwórca Centrum Kształcenia na Odległość UPWr i jego obecny dyrektor. Członek Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia. Razem z gronem współpracowników próbuje rozpalić e-learningowy zapał wśród nauczycieli akademickich UPWr, nadać odpowiednią rangę e-edukacji i utrwalić we wszystkich uczelnianych procedurach kształcenie na odległość, tak by było ono normalnością, a nie ciekawostką „etniczną” ;).

  81. Wojciech Martyna
  82. Jerzy Mazurek
  83. Katarzyna Grunt-Mejer
    Katarzyna Grunt-Mejer

    Katarzyna Grunt-Mejer Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (studia magisterskie i doktoranckie). Moją pasją jest przekazywanie rzetelnej wiedzy i kształcenie umiejętności psychologicznych, a celem stworzenie instytutu, pośredniczącego w sprawnym przekazywaniu wiedzy z obszaru najnowszych badań i teorii psychologicznych do świata praktyki (głównie szkoleń).
    Oprócz macierzystego wydziału współpracuję od kilku lat z Centrum Otwartej Multimedialnej Edukacji UW oraz z Uniwersytetem Otwartym (łącznie ponad 4000 przeszkolonych osób, trzykrotnie zdobyte nagrody dla najlepszego wykładowcy Wydziału Psychologii UW).

  84. Piotr Mikosik
  85. Zbigniew Mikurenda
    Zamknij Zbigniew Mikurenda

    Zbigniew MikurendaCzłonek założyciel SEA. Kierownik Międzywydziałowy Zakład Nowych Mediów i Nauczania na Odległość Uniwersytetu Łódzkiego. Koordynator ICT projektów realizowanych przez Uniwersytet Łódzki z uczelniami w USA. Główne obszary zainteresowań: technologie wideo-konferencyjne i przekazy strumieniowe w projektach edukacyjnych, projektowanie i tworzenie zawartosci multimedialnej kursów e-learningowych, metodyka tworzenia kursów, zarządzanie projektami z obszaru nauczania na odległość, projektowanie i rozbudowa funkcjonalności LMS (open source).

  86. Małgorzata Miranowicz
    Zamknij Małgorzata Miranowicz

    Małgorzata MiranowiczPracuje w europejskich projektach badawczych dotyczących podniesienia jakości kształcenia z wykorzystaniem nauczania zdalnego. Jest współautorem książek pt. A Guidebook of Methods Used in Continuous Learning oraz Metodologia tworzenia programów i obudowy kursów blended learning, a także materiałów szkoleniowych z tego zakresu dla firmy OSI CompuTrain S.A.

  87. Anna K. Stanisławska-Mischke
    Zamknij Anna K. Stanisławska-Mischke

    Anna K. Stanisławska-MischkeMetodyk zdalnego nauczania. Członek zespołu Centrum e-Learningu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 2005 kierownik projektów dydaktycznych w Ośrodku Nowych Technologii Edukacyjnych w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Przygodę z e-nauczaniem zaczynała w 2001 w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym, wspólnym przedsięwzięciu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej i Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej. Później w Centrum Zdalnego Nauczania Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2005-2007 współredagowała Jagiellońskie Kompendium e-Edukacji. Członek Seminarium Praktyków e-Edukacji. Pisze rozprawę doktorską na temat pomiaru efektywności w różnych modelach e-nauczania.

  88. Jerzy M. Mischke
    Zamknij Jerzy M. Mischke

    Jerzy M. MischkePrzewodniczący Rady Programowej SEA. Doktor habilitowany inżynier. Emerytowany profesor Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, profesor Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. Od listopada 2005 kieruje Ośrodkiem Nowych Technologii Edukacyjnych WSG. W 1996 założył, a następnie do 2002 kierował Ośrodkiem Edukacji Niestacjonarnej AGH (obecnie Centrum e-Learningu AGH). Przewodniczy pracom Seminarium Praktyków e-Edukacji. Redaktor naczelny Jagiellońskiego Kompendium e-Edukacji. Zajmują go przede wszystkim problemy organizacji szkolnictwa wyższego i jego modernizacji, która – jak sądzi – możliwa jest dzięki wprowadzeniu e-nauczania do praktyki akademickiej.

  89. Jacek Mizerka
  90. Krzysztof Molenda
  91. Radosław Molenda
    Zamknij Radosław Molenda

    Radosław MolendaDr psychologii, adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości Międzynarodowej i Globalizacji, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Absolwent Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego, wieloletni pracownik tegoż wydziału. Zajmuje się problematyką zarządzania wiedzą, znaczeniem mentoringu oraz zagadnieniami związanymi z zarządzaniem stresem informacyjnym i neurolingwistycznym programowaniem (NLP). Opiekun Interdyscyplinarnego Koła Naukowego Zarządzania Wiedzą i Informacją. Od semestru zimowego roku akademickiego 2012/2013 prowadzi zajęcia z przedmiotu „Psychologia w zarządzaniu” w formie e-learningu.

  92. Danuta Morańska
    Zamknij Danuta Morańska

    Danuta MorańskaDoktor nauk humanistycznych, pedagog mediów, dydaktyk, egzaminator ECDL, certyfikowany e-Nauczyciel SEA. Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Dyrektor Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych. Kierownik zespołu ds. wdrażania e-learningu w WSB. Inicjatorka Akademii e-Nauczyciela i Otwartych Dni Laboratoriów ECDL w WSB. Organizatorka międzynarodowych konferencji naukowych poświęconych edukacyjnym i społecznym implikacjom zastosowania technologii informacyjnej (Multimedia w świecie dziecka. Konteksty pedagogiczne i społeczne, 2012; WWW. Człowiek w cyberprzestrzeni, 2013 i 2014). Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych i współautorka kilku monografii. Członkini Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, Polskiego Towarzystwa Informatycznego oraz Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych.

  93. Bartosz Muczyński
    Zamknij Bartosz Muczyński

    Bartosz MuczyńskiAbsolwent Akademii Morskiej w Szczecinie, gdzie od 2012 roku pracuje jako asystent i współuczestniczy w rozwoju systemu e-learningowego. Członek Zarządu SEA. Pasjonat nowych technologii i ich wykorzystania w dydaktyce. Pasjonat i aktywny popularyzator idei MOOC-ów. Członek rady programowej projektu mooc.edu.pl. Poza SEA jest związany także
    z Fundacją Młodej Nauki, Porozumieniem Doktorantów Uczelni Technicznych oraz Polskim Stowarzyszeniem Dydaktyki Akademickiej, którego jest współzałożycielem.

  94. Damian Muszyński
  95. Joanna Nogieć
    Zamknij Joanna Nogieć

    Joanna NogiećJest adiunktem w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Od 2006 roku zajmuje się e-learningiem, w latach 2008-2013 była prodziekanem odpowiedzialnym za wdrażanie rozwiązań e-learningowych na uczelni. Obecnie jest dyrektorem Departamentu Obsługi Dydaktyki, w ramach którego ma bezpośredni nadzór nad działaniami e-learningowymi uczelni. Jest członkiem Centrum Rozwoju Edukacji na Odległość działającym w ramach grupy edukacyjnej WSB. Interesuje się problematyką wdrażania internetu w działalność edukacyjną szkół wyższych.

  96. Karol Nowaczyk
    Zamknij Karol Nowaczyk

    Karol NowaczykSpecjalista z zakresu Elektronicznej Gospodarki. Pracownik Instytutu Logistyki i Magazynowania zajmujący się doradztwem i wdrażaniem technologii e-learning. Administrator aplikacji Moodle. Autor wielu publikacji o tematyce e-learningu. Osoba odpowiedzialna za wdrażanie e-learningu w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu.

  97. Monika Nowosielska
  98. Luis Ochoa Siguencia
  99. Renata Ochoa-Dąderska
  100. Agnieszka Oklińska
    Zamknij Agnieszka Oklińska

    Agnieszka OklińskaAbsolwentka specjalizacji edukacja dorosłych Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, obecnie w trakcie przygotowań do pisania rozprawy doktorskiej na temat efektywności e-learningu na poziomie szkoły wyższej.Od grudnia 2007 r. specjalista ds. e-learningu w Centrum e-edukacji, odpowiedzialna za wdrożenie i koordynację działań związanych z e-learningiem w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi. W obszarze zainteresowań - e-metodyka oraz system motywacji e-uczącego się.

  101. Grzegorz Osiński
  102. Michał Ostrowicki
  103. Włodzimierz Jacek Papla
    Zamknij Włodzimierz Jacek Papla

    Włodzimierz Jacek PaplaArtysta grafik. Zajmuje się grafiką warsztatową i projektową. Ukończył PWSSP (obecnie Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu. Jest adiunktem w Instytucie Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Zielonogórskiego, kierownikiem Pracowni Sitodruku oraz kierownikiem Pracowni Grafiki wydawniczej i Komunikatu wizualnego. Prowadzi Forum Pracowniane - Wirtualną Pracownię Graficzną dla studentów kierunku Grafika i kierunku Architektura Wnętrz. Jest prezesem Stowarzyszenia Polskich Artystów Malarzy i Grafików WIELKOPOLSKA oraz właścicielem Studia Graficznego MJM. Wystawia od 1975 roku. Miał ponad 20 wystaw indywidualnych, uczestniczył w kilkudziesięciu najważniejszych ekspozycjach zbiorowych w kraju i za granicą.

  104. Aleksandra Paszkiewicz
  105. Adam Pawełczak
    Zamknij Adam Pawełczak

    Adam PawełczakCzłonek Założyciel Stowarzyszenia e-Learningu Akademickiego. Absolwent Politechniki Poznańskiej obecnie Pełnomocnik Rektora Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu ds. Zdalnego Nauczania, zastępca dyrektora Centrum Rozwoju Edukacji na Odległość WSB; kierownik Zakładu Informatyki WSB; w latach 2004-2006 kierownik merytoryczny w projektach finansowanych z funduszy europejskich (Stiment - Interreg IIIc, Leonardo da Vinci); popularyzator platformy Moodle; koordynator jej tłumaczenia na język polski.

  106. Joanna Pawlik
  107. Grażyna Penkowska
    Zamknij Grażyna Penkowska

    Grażyna PenkowskaKierownik Pracowni Edukacji Medialnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Zainteresowania naukowe koncentrują się na rozważaniach nad tożsamością pedagogiki mediów w kontekście konwergencji starych i nowych mediów. E-learningiem zajmuje się od 2002 roku. Jest autorką licznych publikacji. W badaniach nad polskim e-learningiem akademickim przyjmuje perspektywę pedagogiczną.

  108. Jacek Piątkowski
  109. Adam Pietrzykowski
    Zamknij Adam Pietrzykowski

    Adam PietrzykowskiAbsolwent filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obecnie doktorant kulturoznawstwa uczelni oraz administrator platform e-learningowych. Współpracuje z Fundacją Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Tłumacz platformy Moodle na język polski. Twórca portalu OAZE - Otwarte Akademickie Zasoby Edukacyjne. Stypendysta WUP w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W pracy naukowej bada fenomen daru w kontekście nowych mediów.

  110. Sylwia Kossakowska-Pisarek
    Zamknij Sylwia Kossakowska-Pisarek

    Sylwia Kossakowska-PisarekDoktor z zakresu językoznawstwa, starszy wykładowca SJO Uniwersytetu Warszawskiego, absolwentka Instytutu Anglistyki UW i KFiZ SGH. Specjalizuje się w nauczaniu języka angielskiego biznesowego i prawniczego przez internet. Autorka podręcznika do nauki j. angielskiego prawniczego "Key Legal Words" wyd.WSPiZ, kursów mieszanych i e-learningowych oraz wielu publikacji dotyczących nauczania języków obcych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W pracy badawczej koncentruje się na metodyce nauczania języków obcych oraz samoregulacji procesu uczenia się.

  111. Agnieszka Sitarska-Piwko
    Zamknij Agnieszka Sitarska-Piwko

    Agnieszka Sitarska-PiwkoOdpowiedzialna za projekt e-Learningu w części detalicznej BRE BANKU S.A. Sprawuje opiekę metodyczną i techniczną nad projektem rozwoju kompetencji z wykorzystaniem elektronicznych form zarządzania wiedzą dla pracowników mBanku i MultiBanku. Główny obszar zainteresowań to metodyka szkoleń e-learningowych, w szczególności prace zmierzające do uwspólniania standardów korporacyjnych i akademickich.

  112. Bartosz Pleban
    Zamknij Bartosz Pleban

    Bartosz PlebanPierwszy absolwent i wieloletni pracownik Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. Generała Jerzego Ziętka w Katowicach. Kierownik Centrum Szkolenia na Odległość. Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Naukowego Towarzystwa Informatyki Ekonomicznej, Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji i stowarzyszenia Mensa. Autor ponad 30 publikacji dotyczących różnych aspektów informatyki, ze szczególnym uwzględnieniem e-biznesu, multimediów i bezpieczeństwa IT. Egzaminator, szkoleniowiec i propagator ECDL-a. Pasjonat sztucznej (jak i prawdziwej) inteligencji, astronautyki i futurystycznych rozwiązań IT.

  113. Marlena Plebańska
    Zamknij Marlena Plebańska

    Marlena Plebańska Doktor nauk ekonomicznych, specjalizacja: zarządzanie wiedzą korporacyjną. Absolwentka Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej. Ekspert w zakresie e-learningu, autorka kilkudziesięciu publikacji w zakresie kształcenia na odległość. Od 15 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań e-learning w polskich oraz zagranicznych przedsiębiorstwach. Kierownik i konsultant projektów e-learningowych realizowanych w środowisku biznesowym oraz akademickim. Aktywny trener i wykładowca.

  114. Ryszard Podpora
    Zamknij Ryszard Podpora

    Ryszard PodporaRyszard Podpora, doktor teologii, asystent w KUL Jana Pawła II w Katedrze Katechetyki Integralnej, kapłan Archidiecezji Lubelskiej; 2005 współtwórca i sekretarz Rady Naukowej ds. teologicznego i pastoralno katechetycznego wykorzystania Internetu Rady Wydziału Teologii; 2007 członek Towarzystwa Naukowego KUL; 2007 członek Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Od 15 lat podejmuje badania multimediów w dydaktyce, w tym problematykę zdalnego nauczania w środowisku uczelni katolickich i w katechezie szkolnej. Autor książki E-learning w katechetyce formalnej. Lublin 2006, jako propozycji rozprawy habilitacyjnej.

  115. Przemysław Polański
    Zamknij Przemysław Polański

    Przemysław PolańskiAdiunkt w Katedrze Informatyki i Metod Ilościowych WSPiZ im. Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz w Katedrze Prawa Europejskiego Uniwersytetu Warszawskiego; współpracownik CBKE przy Uniwersytecie Wrocławskim. Z wykształcenia informatyk i prawnik, specjalizuje się w prawie nowych technologii. Jest administratorem dwóch platform e-learningowych i uczy przedmiotów informatycznych oraz prawniczych.

  116. Mateusz Polaszek
  117. Aneta Powroźnik
    Zamknij Aneta Powroźnik

    Aneta PowroźnikAbsolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie, specjalność Fizyka i informatyka oraz studiów podyplomowych w Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie, kierunek public relations. Od 1998 r. zatrudniona w Akademii Ekonomicznej w Krakowie, od lutego 2006 r. specjalista ds. e-edukacji w Centrum e-Learningu, odpowiedzialna za wdrażanie strategii rozwoju e-learningu dla AE w Krakowie. Autor i koordynator wielu projektów realizowanych przez Centrum e-Learningu, m.in. e-warsztatów AE w Krakowie.

  118. Wiesław Półjanowicz
    Zamknij Wiesław Półjanowicz

    Wiesław Półjanowicz Wykładowca w Zakładzie Zastosowań Informatyki w Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku. Związany z e-learningiem od 2002 roku. Od 2005 roku wdrożył system Moodle i prowadził zajęcia w formie b-learning w Instytucie Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku dla studentów oraz nauczycieli na studiach podyplomowych. Autor licznych publikacji o tematyce e-learningu.. W latach 2009 - 2011 pełnił funkcję koordynatora ds. kształcenia na odległość w projekcie "Nowoczesne i efektywne kształcenie we współpracy z przedsiębiorcami". Od 2008 roku uruchomił (testowo) platformę Moodle dla Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, zaprojektował e-kursy dla wybranych przedmiotów objętych programem studiów oraz prowadzi badania dotyczące efektywności nauczania z wykorzystaniem edukacji na odległość w aspekcie przedmiotów medycznych. Jest członkiem Zarządu Oddziału Podlaskiego PTI.

  119. Wiesław Przybyła
    Zamknij Wiesław Przybyła

    Wiesław PrzybyłaDoktor nauk humanistycznych, adiunkt i pełnomocnik rektora ds. studiów zdalnych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Od 2009 roku kieruje Polskim Uniwersytetem Wirtualnym – największym akademickim projektem e-learningowym w kraju. Autor kilkudziesięciu publikacji o tematyce kształcenia na odległość. W szczególności interesują go zagadnienia efektywności kształcenia zdalnego, sprawności procesów organizacyjnych w e- learningu akademickim oraz rozwoju e- edukacji w środowiskach pozaakademickich.

  120. Irena Pulak
    Zamknij Irena Pulak

    Irena Pulak Dr Irena Pulak jest adiunktem w Instytucie Nauk o Wychowaniu Akademii Ignatianum w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się wokół zagadnień związanych z wykorzystaniem nowych mediów w procesie kształcenia i wychowania oraz możliwościami projektowania środowiska edukacyjnego w przestrzeni cyfrowej, szczególnie dla potrzeb kształcenia akademickiego. Jest również autorką wielu opracowań podejmujących problematykę przygotowania zawodowego nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej oraz edukacji medialnej.

  121. Magdalena Ratalewska
    Zamknij Magdalena Ratalewska

    Magdalena RatalewskaOd początku pracy naukowej zajmuje się zagadnieniami związanymi z komunikacją organizacji z jej otoczeniem zorientowanymi na kształtowanie wizerunku i silnej marki. Uczestniczyła w wielu projektach badawczych nakierowanych na przystosowanie organizacji do warunków panujących w jej otoczeniu. Swoje doświadczenie z zakresu e-learningu od 2002 roku zdobywa w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym. Studia Doktoranckie w zakresie nauk o zarządzaniu w Katedrze Marketingu na WZ UŁ - rozprawa doktorska na temat roli wizerunku w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku dydaktyki internetowej.

  122. Izabela Rącka
  123. Anna Ren-Kurc
    Zamknij Anna Ren-Kurc

    Anna Ren-Kurc Doktor nauk matematycznych, autorka licznych wdrożeń e-lerningu na WMII UAM i innych uczelniach. Każde zajęcia przewidziane tokiem studiowania prowadzi w oparciu o kurs e-learningowy, niezależnie od ich formalnego statusu. W obszarze jej zainteresowań znajduje się również projektowanie i budowa modułów dla portali edukacji zdalnej, budowa kursów z uwzględnieniem wiedzy kognitywistycznej, ewaluacja metodami elektronicznymi i jej standardy w e-learningu. Prowadzi liczne szkolenia blended learning o charakterze technologicznym i metodologicznym dla pracowników uczelni oraz szkół.

  124. Marek Rocki
    Zamknij Marek Rocki

    Marek RockiSenator RP, Przewodniczący PKA, profesor SGH (dziekan Kolegium Analiz Ekonomicznych w latach 2006-2011, rektor Uczelni w latach 1999-2006), pełni również funkcję prezesa Fundacji Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych oraz prezesa Zarządu Głównego AZS. Zainteresowania naukowe i związany z nimi dorobek, obejmują zagadnienia związane z modelami ekonometrycznymi i ich efektywnością. Zajmuje się również problematyką jakości kształcenia w szkołach średnich i wyższych, jak i zagadnieniami zarządzania w szkolnictwie wyższym.

  125. Grzegorz Rokosz
    Zamknij Grzegorz Rokosz

    Grzegorz RokoszNauczyciel matematyki i informatyki – posiada doświadczenie w pracy w szkole podstawowej, w gimnazjum, studium zawodowym dla dorosłych oraz w kształceniu nauczycieli. E learningiem zajmuje się od 2004 roku. Administrator kilku platform e-learningowych Moodle. Uczestniczył w projekcie WSiP – E-Akademia Przyszłości i działał na ogólnopolskim forum matematycznym dla uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego na portalu zdajmy.pl (Agora S.A.). Współpracuje z KG Olimpiady Informatycznej Gimnazjalistów oraz Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie. Koordynator sieci współpracy i samokształcenia TIK nauczycieli w powiecie mieleckim w projekcie ORE. Promotor e-learningu w projekcie KOWEZiU. Nominowany do tytułu „Nauczyciel Roku 2005” w konkursie MEN i „Głosu Nauczycielskiego”. Otrzymał certyfikat e-nauczyciela SEA.

  126. Magdalena Roszak
    Zamknij Magdalena Roszak

    Magdalena RoszakDoktor nauk matematycznych, Katedra Informatyki i Statystyki Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu. Zainteresowania badawcze -metodyka przekazu wiedzy oraz testowania wiedzy w akademickiej edukacji zdalnej. Badanie efektywności e-edukacji w nauczaniu przedmiotów z zastosowaniem blended learning dla studentów polsko i anglojęzycznych Doświadczenie w kształceniu zdalnym: wdrożenia platform e-learningowych, realizacja grantów z zakresu nauczania zdalnego, liczne wystąpienia na konferencjach poświęconych edukacji zdalnej.

  127. Jarosław Różański
  128. Anna Rybak
  129. Leszek Rychlewski
  130. Andrzej Rygałło
    Zamknij Andrzej Rygałło

    Andrzej RygałłoDoktor nauk technicznych, inżynier. Jest adiunktem w Instytucie Technologii Mechanicznych Politechniki Częstochowskiej. Praktyk i propagator kształcenia zdalnego. Tworzy multimedialne materiały dydaktyczne oraz projektuje różne formy kursów e-learningowych na platformie Moodle. Zajmuje się głównie problematyką wykorzystania idei
    e-learningu w kształceniu i doskonaleniu zawodowym inżynierów mechaników. W działalności naukowej koncentruje się na wykorzystaniu technologii komputerowych
    w budowie i eksploatacji maszyn.

  131. Rafał Siech
    Zamknij Rafał Siech

    Rafał SiechAsystent Katedry Inżynierii Wiedzy i Inteligencji Komputerowej w Instytucie Kształcenia na Odległość Wyższej Szkoły Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi. Dydaktyk Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Obecne zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w procesie kształcenia na odległość. Pracuje nad przygotowaniem dysertacji doktorskiej w tematyce e-learningu.

  132. Lesław Sieniawski
    Zamknij Lesław Sieniawski

    Lesław SieniawskiKierownik Działu Informatyzacji Politechniki Wrocławskiej, wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nysie. Wykorzystuje i propaguje w swoim środowisku idee i techniki kształcenia z wykorzystaniem mediów elektronicznych. Autor polskiej lokalizacji platformy Manhattan Virtual Classroom (wersja 1). Obecnie administruje dwoma produkcyjnymi i kilkoma testowymi platformami edukacyjnymi Moodle. Współpomysłodawca i organizator seminarium "Nowe media w edukacji" w Politechnice Wrocławskiej.

  133. Joanna Sitkowska
    Zamknij Joanna Sitkowska

    Joanna SitkowskaStudentka ostatniego roku specjalizacji andragogicznej na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego Obecnie w trakcie pisania pracy magisterskiej na temat e-learningu jako nowej metody dystrybucji usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym. Współpracuje z organizacjami III sektora, zwłaszcza w obszarze multimedialnych programów edukacyjnych i szkoleniowych. Opracowuje także raporty ewaluacyjne e-learningowych studiów podyplomowych w Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się wykorzystaniem nowoczesnych technologii w branży szkoleniowej i biznesie oraz kształceniem ustawicznym.

  134. Grzegorz Skrobotowicz
    Zamknij Grzegorz Skrobotowicz

    Grzegorz SkrobotowiczDoktor nauk prawnych (specjalność: prawo karne),nauczyciel akademicki zatrudniony w Katedrze Prawa Karnego Wykonawczego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, członek Izby Komorniczej w Łodzi, asesor komorniczy w kancelarii Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Widzewa w Łodzi. Stypendysta w Nanovic Institute For European Studies (University of Notre Dame, Indiana - USA) oraz uczestnik ministerialnego kursu trenerskiego typu II "Train the trainer course" w Ivey Business School (University of Western Ontario) w London (Ontario - Kanada). Autor kilkunastu publikacji z zakresu prawa karnego i nauk penalnych oraz ADR, w tym szczególnie z tematyki mediacji w sprawach karnych. Zwycięzca II oraz IV edycji ogólnopolskich konkursów zorganizowanych przez Prokuratora Generalnego p. Andrzeja Seremeta oraz Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska poświęconych problematyce mediacji karnej. Posiadacz certyfikatu "Mediatora do spraw karnych" wydanego przez Polskie Centrum Mediacji z/s w Warszawie.

  135. Jerzy Skrzypek
    Jerzy Skrzypek

    Jerzy Skrzypekdr nauk ekonomicznych, wieloletni pracownik Katedry Ekonometrii, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, praktyk w dziedzinie sporządzania biznesplanów, a w tym planów finansowych, wykorzystujących symulacyjne modele finansowe. Autor i współautor publikacji z zakresu zasad sporządzania biznesplanów oraz symulacyjnych modeli finansów przedsiębiorstw. Zajmuje się również, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, problemami e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym.

  136. Beata Stachowiak
    Zamknij Beata Stachowiak

    Beata Stachowiak

    Dr hab. Beata Stachowiak pochodzi z Chojnic, studiowała na Uniwersytecie Gdańskim, na którym uzyskała magisterium z matematyki. Doktorat z zakresu nauk humanistycznych obroniła na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika na Wydziale Humanistycznym. W roku 2014 uzyskała habilitację na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w dziedzinie nauk społecznych. Pracuje w Katedrze Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Międzynarodowego Wydziału Politologii i Studiow Międzynarodowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Obecnie pelni funkcję Prodziekana ds. Kształcenia.

  137. Renata Staśko
  138. Przemysław Stencel
    Zamknij Przemysław Stencel

    Przemysław StencelCzłonek Założyciel Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, członek EDEN oraz Seminarium Praktyków e-Edukacji. E-learningiem zajmuje się od 1999 roku, w latach 2004-2008 kierował Centrum e-Learningu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Szczególnie interesuje się zagadnieniami związanymi z metodyką e-learningu, przygotowaniem kadry akademickiej do prowadzenia e-learningowych zajęć dydaktycznych, wykorzystaniem e-learningu w nauczaniu języków obcych, oraz systemami LMS.

  139. Andrzej Syguła
    Zamknij Andrzej Syguła

    Andrzej SygułaProjektant, programista, kierownik zespołów wdrożeniowych. Wykładowca w PWSZ w Kaliszu, gdzie kieruje Działem Informatyki i E-edukacji. Zajmuje się e-learningiem od roku 2003. Od kilku lat główny obszar jego zainteresowań to m-learning. Prowadzi blog poświęcony zastosowaniu smartfonów w edukacji.

  140. Maciej M. Sysło
    Zamknij Maciej M. Sysło

    Maciej M. Sysłoz kariery naukowej - matematyk, z zawodu - informatyk. Od początku pracy zawodowej związany z Uniwersytetem Wrocławskim, a od kilku lat również Kierownik Zakładu Dydaktyki Informatyki i Technologii Informacyjnej na wydziale Matematyki i Informatyki, UMK w Toruniu. Autor podstaw programowych, standardów, programów nauczania, podręczników i poradników do informatyki dla szkół wszystkich szczebli. Twórca koncepcji oprogramowania edukacyjnego (EI, TI'99, e-podręcznik). Współtwórca i organizator edukacji informatycznej w Polsce, w tym dwudziestu konferencji "Informatyka w szkole" (1985-2004). Ostatnio zaangażowany w prowadzenie studiów e-learningowych.

  141. Paulina Szadkowska
  142. Zbigniew Szczepańczyk
    Zamknij Zbigniew Szczepańczyk

    Zbigniew SzczepańczykDyrektor ds. współpracy międzynarodowej w Wyższej Szkole Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. Prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach, współzałożyciel uczelni. Zainteresowania e-learningiem rozwija od 1999 roku, kiedy to koordynował projekt Tempus - Phare "Polityka regionalna na obszarach słabo rozwiniętych" w ramach którego powstało i było wykorzystywane oprogramowanie służące symulacji procesu przygotowania wniosku o fundusze unijne w okresie przedakcesyjnym. Autor, współautor, uczestnik lub koordynator wielu unijnych projektów e-learningowych, m.in. "European Language Portfolio Online"(Dublin City University), "Development Of Key Competencies for Training Antennas in Europe" (Istituto Formazione Operatori Aziendali, Reggio Emilia, IT), "Berufsorientierte Sprachcommunity und Lernmaterialien für die polnische und tschechische Sprache" (Bildungswerk der Sachsischen Wirtschaft GmbH, Dresden), "Silver Sidekicks – a Digital Inclusion Project" (DiversityWorks NI, Belfast), "Innovative Training Approach in Languages and Intercultural Awareness for the Hospitality and Leisure Sectors" (Coventry University), "Less Widely Used and Taught Languages in Less Widely Known and Visited Places" (Global Village, Kielce). Jak widać z tej listy, najczęściej zajmował się e-nauczaniem języków obcych lub języka polskiego jako obcego.

  143. Jolanta Szulc
    Zamknij Jolanta Szulc

    Jolanta Szulcdoktor nauk humanistycznych w zakresie bibliologii, ukończyła studia inżynierskie na kierunku edukacja techniczno-informatyczna. Pracuje w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizacją wiedzy, systemami informacyjnymi, e-learningiem. Od 2009 pełni funkcję koordynatora ds. e-learningu w Instytucie. Autorka kursów dostępnych na platformie Centrum Kształcenia na Odległość (15 kursów z wykorzystaniem metody e-learning i blended learning), prowadzi zajęcia dydaktyczne z przedmiotu e-learning. Aktywnie uczestniczy w krajowych i zagranicznych konferencjach poświęconych e-learningowi.

  144. Anna Ślósarz
    Zamknij Anna Ślósarz

    Anna Ślósarz Adiunkt w Katedrach: Mediów i Badań Kulturowych oraz Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Bada aktywność sieciową polonistów, e-nauczanie języka polskiego i wykorzystywane do tego witryny, a także kulturowe i społeczne aspekty ich funkcjonowania. Autorka i prowadząca 15 edycji zdalnych e-kursów (w tym 4 wykłady ogólnouczelniane) i ok. 60 edycji kursów komplementarnych. Członek Rektorskiej Komisji ds. Zdalnych Form Kształcenia, przedstawicielka IFP w Zespole ds. Nowych Form Kształcenia, skarbnik Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Prowadziła dla pracowników UP warsztaty poświęcone przygotowaniu zajęć na platformie MOODLE.

  145. Małgorzata Świerk
  146. Iwona Mokwa-Tarnowska
    Zamknij Iwona Mokwa-Tarnowska

    Iwona Mokwa-Tarnowska Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, wykładowca w CJO Politechniki Gdańskiej. Pracę doktorską napisała między innymi z metodyki nauczania na kursach e-learningowych
    i blended learningowych. W 1999 otrzymała dyplom organizatora szkoleń
    e-learningowych wydany przez Heriot-Watt University w Edynburgu. Doświadczenia
    e-learningowe zdobywała także w czasie staży w Queen Mary University w Londynie, w Reid Kerr College w Glasgow i w Aalto University w Helsinkach. Przygotowuje i prowadzi kursy e-learningowe i blended learningowe oraz szkolenia ze sposobów wykorzystywania metod e-learningowych w pracy ze studentami. Specjalizuje się w metodyce prowadzenia zajęć w środowisku e-learningowym i blended learningowym, prowadzi badania dotyczące zróżnicowania struktur wsparcia, zwiększania zaangażowania i motywacji studentów na kursach e-learningowych oraz metod gwarantowania jakości modułów e-learningowych.

  147. Anita Dąbrowicz-Tlałka
    Zamknij Anita Dąbrowicz-Tlałka

    Anita Dąbrowicz-Tlałka Od 2002 r. zajmuje się zastosowaniami technologii ICT w edukacji w zakresie nauczania przedmiotów ścisłych. Udział w projektach związanych z e-egzaminami na poziomie gimnazjalnym z wiedzy matematyczno-przyrodniczej oraz e-maturami z zakresu matematyki. 2007-08 członek Rektorskiej Komisji ds. Informatyzacji PG. Z-ca Dyr. ds. Rozwoju Dydaktyki CNMiKnO Politechniki Gdańskiej. Członek zespołu ds. wdrażania systemu CDIO. Pełnomocnik Rektora PG ds. eNauczania. Interesuje się wykorzystywaniem modelowania mat. w dydaktyce i metodyką prowadzenia tego typu zajęć w formule blended-learning oraz e-learning, przygotowywaniem e-kursów zawierających aplikacje do wizualizacji pojęć z zakresu nauk ścisłych.

  148. Paweł Topol
    Zamknij Paweł Topol

    Paweł Topol Doktor nauk humanistycznych, kierownik wydziałowej Pracowni Edukacyjnych Zastosowań Informatyki na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu. Zajmuje się dydaktyką w formie b- i e-learningu w obszarze TI w pracy ucznia, nauczyciela i pedagoga. Autor książki "Intermedialne nauczanie języka obcego", 2003, Wyd. Naukowe UAM.
    Równolegle zatrudniony jako:
    - wykładowca TI on line w Appalachian State University, NC, USA, od 2006;
    - wykładowca j. angielskiego on line w największej szkole językowej w wirtualnym świecie Second Life: LanguageLab, od 2011.
    E-learningiem zajmuje się od 1999 roku. Autor i prowadzący projekt (GLEX) współpracy on line studentów UAM i dwóch uczelni amerykańskich (2003-2009). Od kilku lat zajmuje się wirtualnymi światami 3D (m.in. Second Life) jako środowiskami e-learningowymi.

  149. Eugenia Smyrnova-Trybulska
    Zamknij Eugenia Smyrnova-Trybulska

    Eugenia Smyrnova-TrybulskaDr hab. profesor nadzwyczajny na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Kierownik Katedry Edukacji Humanistycznej i Nauk Pomocniczych Pedagogiki. Obszar zainteresowań i badań naukowych: e-learning, multimedia w nauczaniu, kompetencje nauczycieli w zakresie nauczania na odległość oraz ich kształtowanie. Od 2005 roku Koordynator Wydziałowej platformy kształcenia na odległość. 2009-2013 i nadal - Koordynator Międzynarodowej Konferencji Naukowej Teoretyczne i praktyczne aspekty nauczania na odległość. Autorka i współautorka ponad 50 kursów zdalnych. Uczestniczy i koordynuje liczne projekty, związane z e-learningiem, m.in. E-learning as a Road to Communicating in a Multicultural Environment (International Visehrad Fund), IRNet (International research network for study and development of new tools and methods for advanced pedagogical science in the field of ICT instruments, e-learning and intercultural competences), FP7, Marie Curie Actions IRES. Autorka ponad 100 publikacji naukowych, w tym kilkunastu monografii.

  150. Anna Turula
    ZamknijAnna Turula

    Anna Turula Profesor w Instytucie Neofilologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Specjalizuje się w dydaktyce (również zdalnej) języka angielskiego jako obcego.
    E-learningiem akademickim zajmuje się od 2007 roku. Jest autorką kilkudziesięciu e- kursów na filologii angielskiej, współautorką projektu "Anglistyka online" realizowanego w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie oraz autorką programu studiów "Cyfrowy nauczyciel języka angielskiego", który wdrożono w 2014r. na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. W latach 2007-2008 trener DOSTTS i British Council w ramach projektu Tech-Teach-Tech. Pomysłodawczyni i organizatorka konferencji PL-CALL nt. dydaktyki języków obcych wspomaganej komputerowo.

  151. Sylwia Twardo
  152. Jacek Urbaniec
    Zamknij Jacek Urbaniec

    Jacek Urbaniec Pełnomocnik rektora UJ ds. e-nauczania, kieruje Centrum Zdalnego Nauczania UJ, członek-założyciel SEA, w okresie wrzesień 2006 - czerwiec 2012 członek zarządu SEA, członek eLearning Task Force Grupy Coimbra, współorganizator Krakowskiego Seminarium "Dydaktyka zdalnego nauczania

  153. Jacek Uroda
    Jacek Uroda

    Jacek UrodaProdziekan w Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, asystent w Katedrze Informatyki, członek Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych. Pasjonat nowych technologii oraz komunikacji marketingowej. Autor publikacji z zakresu gospodarki elektronicznej, e-marketingu oraz kreowania wizerunku w Internecie. Od 2005 realizuje zajęcia dydaktyczne z zakresu e-biznesu, marketingu internetowego oraz technologii internetowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Uczestnik i prelegent licznych konferencji branży internetowej i marketingowej.

  154. Tomasz Walasek
    Zamknij Tomasz Walasek

    Tomasz WalasekAdiunkt, kierownik Zakładu Inżynierii Jakości Politechniki Częstochowskiej . Zawodowo zajmuje się zarządzaniem jakością oraz nowoczesnymi metodami zarządzania przedsiębiorstwem. Certyfikowany auditor, pełnomocnik i manager jakości. Pasjonat i entuzjasta nauczania dystansowego. Od kilku lat wprowadza niezależne nauczanie w swojej praktyce nauczycielskiej. Jako dyrektor Centrum Zastosowań Technologii Informatycznych w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie zajmuje się również systemowym wdrażaniem e-learningu w tej szkole.

  155. Joanna Wasilewska
    Zamknij Joanna Wasilewska

    Z-ca Dyrektora ds. Rozwoju Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej, absolwent Filologii Angielskiej i Studium Podyplomowego Executive MBA na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Jest administratorem platformy e-learningowej, prowadzi szkolenia kadry dydaktycznej z zakresu wykorzystania platformy Moodle w nauczaniu języków obcych. Pisze programy nauczania i przygotowuje multimedialne materiały dydaktyczne. Jest autorką i współautorką wielu artykułów naukowych poświęconych metodyce nauczania języka angielskiego. E-learningiem zajmuje się od 12 lat, a wiedzę na temat wykorzystania technik multimedialnych w nauczaniu języka angielskiego zdobywała w Instytucie Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie w Edynburgu. Obecnie koncentruje swoje zainteresowania naukowe na neurolingwistyce i strategiach uczenia się w kontekście efektywności nauczania studentów uczelni wyższych.

  156. Aneta Waszkiewicz
  157. Jan Werewka
    Zamknij Jan Werewka

    Jan Werewka Pracę dyplomową obronił na Uniw. Technicznym w Dreźnie. Pracę doktorską z dyscypliny automatyka obronił na AGH. Pracę habilitacyjną z dyscypliny Informatyka obronił na Uniw. Humboldta w Berlinie. Aktualnie zajmuje stanowisko profesora nadzw. na AGH, w Katedrze Inf. Stosowanej na Wydziale EAIiIB. Jeden z założycieli firmy informatycznej ATSI S.A., którą kierował jako prezes od początku jej istnienia do roku 2014. Zrealizował projekt POKL, który kontynuowany jest postaci studiów podyplomowych Zarządzanie Projektami Informatycznymi na AGH. Uruchomił kursy dokształcające na AGH pod nazwą Akademia Architektury IT. Poszukuje wydajnych metod e-kształcenia studentów i pracowników sektora IT. Więcej informacji można znaleźć na stronie domowej w serwisie AGH.

  158. Halina Widła
    Halina Widła

    Halina Widła Prof. dr hab. nauk humanistycznych, językoznawca, romanistka, kierownik Zakładu Glottodydaktyki i Kształcenia na Odległość, zastępca dyrektora Instytutu Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego, pełnomocnik rektora UŚ ds. Kształcenia na Odległość. Koordynator zadania 46 projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy: Opracowanie programów i materiałów dydaktycznych oraz wdrożenie programów kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego.

  159. Yuliya Asotska-Wierzba
  160. Katarzyna Wilk
    Zamknij Katarzyna Wilk

    Katarzyna Wilk Lektor języka niemieckiego i metodyk zdalnego nauczania. Pracuje jako nauczyciel konsultant ds. dydaktyki medialnej w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Częstochowie. Projektuje i prowadzi różne formy kształcenia na odległość (kursy e-learningowe, webinaria, szkolenia blended learningowe) oraz wspiera nauczycieli poprzez konsultacje i warsztaty z wykorzystania nowych technologii w edukacji. Współpracuje z firmami biznesowymi w zakresie opracowywania scenariuszy i projektowania e-szkoleń. Interesuje się aspektem społecznościowym uczenia się, zajmuje się także propagowaniem idei wolnych licencji i otwartych zasobów edukacyjnych w szkole. Jest autorem publikacji z zakresu e-learningu i wykorzystania narzędzi Web 2.0 w edukacji.

  161. Zbigniew Wiśniewski
    Zamknij Zbigniew Wiśniewski

    Zbigniew WiśniewskiCzłonek IGIP, członek Komitetu Sterującego EUCEN. Pełnomocnik rektora ds. kształcenia na odległość w Akademii Morskiej w Gdyni - tworzenie systemu e-learningu w AM. Prowadzenie zajęć w trybie asynchronicznym w grupach rozproszonych. Udział w międzyuczelnianych projektach dot. wdrażania e-learningu. Obecnie na emeryturze.

  162. Katarzyna Bocheńska-Włostowska
    Katarzyna Bocheńska-Włostowska

    Katarzyna Bocheńska-Włostowska Adiunkt, pracownik Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej-Curie. Członek Zespołu Dydaktyki Ogólnej pod patronatem KNP PAN. Autorka programu edukacyjnego Otwarta Akademia Umiejętności akredytowanego przez uczelnie i wydawnictwa. Twórczyni Centrum Dziennikarskiego WSUS i red. naczelna oraz założycielka Centrum Nowych Mediów i Nauczania na Odległość.
    Specjalizuje się w komunikacji społecznej w różnych jej aspektach, e-learningu, komunikacji z udziałem mediów. Tworzy programy szkoleniowe, materiały dydaktyczne, między innymi multimedialne. Za swoją pracę dydaktyczną i jasność przekazu była wielokrotnie doceniania przez studentów i pracodawców. Pracowała dla TP program 2 jako konsultant ds. wstąpień medialnych. Jest również autorką kilku książek traktujących o komunikowaniu i retoryce, które nominowane były do nagrody "tytuł roku" oraz setek artykułów naukowych, popularnonaukowych i popularyzatorskich. Obecnie przygotowuje książkę o nauczaniu na odległość.
    E-learningiem zajmuje się od 8 lat. Jeden z projektów z tego zakresu realizowała dla szkoły wyższej w Niemczech.

  163. Andrzej Wodecki
    Zamknij Andrzej Wodecki

    Andrzej WodeckiCzłonek Zarządu SEA. Doktor nauk fizycznych (fizyka teoretyczna), absolwent MBA (University of Central Lancashire, UK). Dyrektor Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego oraz Uniwersyteckiego Centrum Zdalnego Nauczania i Kursów Otwartych Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Inicjator i koordynator wielu polskich i międzynarodowych projektów z zakresu społeczeństwa informacyjnego, w szczególności Pomiaru Kapitału Intelektualnego Lubelszczyzny, Strategii rozwiązań telemedycznych regionu Lubelskiego i Lublin Miasto Wiedzy. Konsultant w zakresie wdrożeń systemów informacyjnych biznesu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i e-learning. Wieloletnia praktyka szkoleniowa w zakresie systemów IT w zarządzaniu, e-biznesu i marketingu internetowego.

  164. Krzysztof Wojewodzic
    Krzysztof Wojewodzic

    Krzysztof WojewodzicAbsolwent zarządzania (UE Wrocław), pedagogiki (UWr) i psychologii (University of Glamorgan).
    W przeszłości kierował dwoma spółkami elearningowymi - Langmedia (etutor.pl i diki.pl) oraz Funmedia (fun-media.com). Był koordynatorem projektu e-podręczniki w ramach programu rządowego Cyfrowa Szkoła. Od maja Educational Technology Director w grupie uczelni Vistula. Kończy pracę nad doktoratem nt. zarządzania strategicznego otwartymi zasobami edukacyjnymi. Uparcie twierdzi, że w e-learningu pedagogika jest nadrzędna nad technologią.

  165. Joanna Wójcik
    Joanna Wójcik

    Joanna WójcikKierownik Zespołu ds. e-learningu Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, absolwentka Wydziału Matematyki Stosowanej AGH. Obecnie pracuje nad pracą doktorską pt. "Modele obiektów wiedzy w systemie zdalnego nauczania w Wyższych Szkołach Ekonomicznych" na Wydziale Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Autorka kilkudziesięciu kursów e-learningowych, administrator uczelnianych platform zdalnego nauczania (Blackboard i Moodle). Uczestniczyła w kilkunastu projektach krajowych i międzynarodowych dotyczących tematyki e-learningu.

  166. Maria Zając
    Zamknij Maria Zając

    Maria Zając Doktor nauk technicznych w dziedzinie informatyki. Członek Zarządu i Sekretarz SEA. Od 2005 r. związana z dwumiesięcznikiem e-mentor, najpierw jako członek Rady Programowej i recenzent, obecnie pełni funkcję redaktora prowadzącego.
    Przez niemal 30 lat pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Pedgaogicznego w Krakowie, a w latach 2004-2014 zatrudniona także w Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej SGH.
    Problematyką e-learningu zajmuje się aktywnie od kilkunastu lat, uczestnicząc w wielu projektach oraz prowadząc szkolenia, głównie z zakresu metodyki e-nauczania. W pracy badawczej koncentruje się na problematyce zmian we współczesnej edukacji, tak aby lepiej odpowiadała ona potrzebom osób uczących się, w tym szczególnie na zagadnieniach personalizacji nauczania oraz wykorzystania elementów grywalizacji w kształceniu.

  167. Maciej Zakrzewicz
  168. Wiesław Zawisza
    ZamknijWiesław Zawisza

    Wiesław ZawiszaNauczyciel fizyki i informatyki w gimnazjum w Tarnowie. Współpracuje z PTN AP w Krakowie prowadząc na studiach zaocznych zajęcia media w edukacji wspomagane platformą Moodle. Uczestniczył w realizacji kilku projektów związanych z wykorzystaniem ICT w nauczaniu, prowadząc zajęcia i współredagując podręczniki: Komputer w dydaktyce, Multimedia w dydaktyce, InterEOL (KANA Gliwice). Autor kilkunastu artykułów dotyczących edukacji wspieranej komputerowo i e-learningu (m.in. w piśmie e-mentor).

  169. Lidia Zielińska
    Zamknij

    Lidia ZielińskaPracuje jako lektor na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Jest też kierownikiem Centrum Językowego UEK od 2013 roku. Ukończyła studia na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunkach: filologia angielska oraz filozofia. Uczy języka angielskiego w biznesie i od wielu lat prowadzi kursy na platformie Moodle. Była inicjatorką i koordynatorką projektu e-learningowego w Centrum Językowym Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, które zaowocowało pierwszymi kursami "blended" w zakresie nauczania języków obcych w UEK.

  170. Krzysztof Zieliński
  171. Wojciech Zieliński
    Zamknij Wojciech Zieliński

    Wojciech ZielińskiCzłonek założyciel SEA, członek Komitetów Doradczych eLearning Papers oraz Online Educa w Berlinie. Prezes Zarządu MakoLab S.A. Zarządzał wieloma projektami e-learningowymi, w tym studiami online na platformie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego oraz E-egzaminem 2008. Jego zainteresowania koncentrują się wokół wykorzystania technik informacyjnych w uczelniach. Prowadzi działalność doradczą i jest autorem wielu publikacji z tego zakresu.

  172. Zbigniew E. Zieliński
    Zamknij Zbigniew E. Zieliński

    Zbigniew E. Zielińskidr nauk ekonomicznych, zatrudniony w Staropolskiej Szkole Wyższej w Kielcach, gdzie kieruje Centrum E-Learningu.Inicjator i koordynator projektów SCENO - Świętokrzyskiego Centrum Edukacji na Odległość oraz PITWIN - Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce. Autor publikacji i wystąpień konferencyjnych, dotyczących e-learning, w prowadzonych badaniach zajmuje się klasyfikacją porównawczą systemów e-learningowych. W ramach działalności Moodler.pl wdraża systemy e-learningowe i wideokonferencyjne. Aktywny trener i wykładowca.

  173. Jan Zych
    Zamknij Jan Zych

    Jan ZychProfesor UJK, dr hab. inż.; ekspert w zakresie kształcenia kadr na rzecz bezpieczeństwa. Absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej; doktorat w specjalności zarządzanie i dowodzenie; habilitacja w dyscyplinie: Nauki o bezpieczeństwie. Pracował i prowadził badania naukowe m.in. w uczelniach: Uniwersytet Jagielloński i Akademia Morska w Gdyni. Posiada certyfikaty, m.in.: PRINCE 2, Audytora Wiodącego Systemu - Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001, BPMN, BS25999. Zainteresowania naukowe: kształcenie menedżerów bezpieczeństwa, procesy decyzyjne, symulacje komputerowe, teoria gier, prognozowanie i przeciwdziałanie zagrożeniom militarnym i pozamilitarnym.

  174. Robert Żak
    Zamknij Robert Żak

    Robert ŻakPracownik naukowo-dydaktyczny Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Od wielu lat zajmuje się wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych oraz e-learningu w szkolnictwie wyższym. Administrator portali dydaktycznych opartych na platformie MOODLE w projektach Ogólnopolski Program Kształcenia Kadr Sportowych oraz Mazowiecka Akademia Rozwoju Kompetencji. Autor kursów e-learningowych oraz artykułów na temat praktycznego wykorzystania edukacji na odległość w kształceniu dorosłych. Obecnie jako Prorektor ds. dydaktyki nadzoruje procesy opracowywania i ewaluacji programów kształcenia, dba o jakość kształcenia oraz sprawuje opiekę merytoryczną nad portalem e-learningowym WLODEK.

Prace Stowarzyszenia wspierają:

  1. Witold Abramowicz
  2. Marek Frankowicz
  3. Kazimierz Wiatr
SEA | tel./fax (22) 646 61 42, kontakt@sea.edu.pl | Cookies