Rozpoczynamy dziewiątą edycję postępowania certyfikacyjnego dla e-nauczycieli. Przyjmowanie zgłoszeń rozpoczyna się 11.04.2022 i potrwa do 13.05.2022.
W sekcji Jak aplikować znajdą Państwo link do formularza zgłoszeniowego.
Wyniki certyfikacji ogłoszone będą pod koniec czerwca 2022 roku.
Warunki uzyskania certyfikatu
Certyfikat e-nauczyciela stanowi potwierdzenie kompetencji w zakresie tworzenia treści oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem technologii internetowych. Kandydat ubiegający się o certyfikat musi wykazać się odpowiednim doświadczeniem w tym zakresie.
Kandydat musi spełniać następujące wymagania formalne:
- wykształcenie wyższe,
- zatrudnienie na uczelni wyższej,
- co najmniej dwuletnie doświadczenie dydaktyczne w wykorzystaniu e-learningu i narzędzi internetowych.
Prezydium Certyfikacji będzie rozpatrywać także wnioski kandydatów prowadzących zajęcia dydaktyczne w innych szkołach – w przypadkach uzasadnionych bardzo bogatym doświadczeniem.
Jak aplikować
Osoba zainteresowana certyfikacją e-nauczycieli wypełnia formularz zgłoszeniowy, załączając wskazane w nim dokumenty.
Formularz online składa się z kilku części, do których przechodzi się po kolei. Wpisy można zmieniać i uzupełniać do zakończenia przyjmowania zgłoszeń. Formularz zawiera między innymi scenariusz zajęć przygotowanych z wykorzystaniem technologii internetowych. Kandydat wybiera jeden prowadzony przez siebie przedmiot:
- przedmiot wspomagany elementami e-learningowymi
- przedmiot prowadzony w formie blended learningu
- przedmiot prowadzony w formie e-learningowej i omawia zawarte w nim treści dydaktyczne oraz sposób prowadzenia zajęć.
Scenariusz powinien wyraźnie pokazywać znaczenie technologii internetowych w procesie dydaktycznym.
Uwaga: Zajęcia prowadzone przy pomocy aplikacji typu MS Teams i Zoom stanowią komponent synchroniczny, zastępujący nauczanie tradycyjne w pandemii i nie mogą zostać przedstawione do oceny jako e-learning ani blended learning.
Kontakt
Ewentualne pytania w sprawie certyfikacji należy kierować do koordynatora z ramienia Zarządu SEA dr Iwony Mokwy-Tarnowskiej na adres: imtarn@pg.edu.pl